Aby uniknąć wszelkich nieporozumień dotyczących zakupu produktów, zapoznaj się z regulaminem naszego sklepu.

LOGO HOT!DEA - hotidea.pl - producent wyrobów z ceramiki, szkła, metalu, drewna i kamienia.

Właściciel sklepu

Sklep internetowy hotidea.pl oraz marka hotidea® są własnością firmy Look Like Art, zarejestrowaną jako:

LOOK LIKE ART Magdalena Pelczar-Wieczorek
ul. M. Kopernika 61, 38-400 Krosno
NIP: 6842272110
REGON: 387498419

W sklepie oferowane są produkty własnych marek Look Like Art i Hotidea® oraz produkty innych firm.

Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Właściciela Sklepu, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Właściciela wyrażoną na piśmie.

Korzystanie z serwisu

Korzystanie z serwisu www.hotidea.pl jest dobrowolne i przeznaczone dla osób pełnoletnich. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży. Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu hotidea.pl, jak również opisy towarów stanowią jedynie zaproszenie do składania oferty, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

Dokładamy wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty za wybrany towar, zaś my zobowiązujemy się do dostarczenia towaru bez wad.

Sklep on-line jest otwarty cały czas i o każdej porze dnia i nocy możecie złożyć zamówienie oraz wysłać do nas zapytanie o produkt lub usługę. Postaramy się też jak najszybciej odpowiadać. Zamówienia można składać za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Jak wygląda zamówienie

Składając zamówienie w sklepie internetowym hotidea.pl składasz ofertę kupna określonego towaru za cenę i o cechach podanych w jego opisie na stronie sklepu internetowego hotidea.pl. Przedmiotowa cena i opis towaru charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy sprzedaży – zyskują dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia przez nas zamówienia do realizacji.

Zastrzegamy sobie prawo zmiany ceny towarów prezentowanych na stronie sklepu, zamieszczania informacji o nowych towarach, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych, bądź wprowadzenia w nich zmian. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.

W sklepie internetowym wybieracie produkty oraz jego warianty, jeśli produkt je posiada. Zakupów dokonujecie przez dodanie ich do koszyka, a następnie po skompletowaniu produktów wypełniacie formularz zamówienia podając prawidłowe dane do wysyłki oraz opcjonalnie dane do faktury. Przyjęcie zamówienia do realizacji zostanie potwierdzone przez nas drogą telefoniczną lub elektroniczną. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, umowa sprzedaży uważana jest za zawartą. Jeśli z jakichś przyczyn nie będziemy w stanie zrealizować zamówionego towaru, zastrzegamy sobie prawo do poinformowania Was o tym fakcie wraz z anulowaniem zamówienia.

Jeśli zdarzyłoby się, że wybraliście 2 produkty, jeden dostępny na magazynie, a drugi na zamówienie, prosimy najpierw o kontakt, czy wysyłka ma być jednorazowo po skompletowaniu całości zamówienia, czy życzycie sobie dwóch przesyłek. Wystawimy wtedy odpowiedni rachunek w celu jego opłacenia.

W trakcie realizacji zamówienia będziecie otrzymywać informacje, o statusie Waszego zamówienia. A potem jak będzie wysyłka, przyjdzie kolejny mail, że paczkę wysłaliśmy. Jeśli by się coś nie zgadzało, prosimy o szybki kontakt.

W przypadku konieczności korekty złożonego zamówienia realizowanego na zamówienie, nie ma możliwości jego anulowania lub zmniejszenia ilości. Dopuszczalne jest jedynie zwiększenie zamówienia, jednak może się to wiązać z wydłużeniem czasu potrzebnego na realizację.

Przygotowanie projektów

Jeśli potrzebujesz indywidualnego projektu nowego produktu, spersonalizowanej szaty graficznej, etc., to projekty opracowujemy najczęściej gratisowo. Jest to coś, co wyróżnia naszą firmę. Oznacza to, że w momencie zamówienia płacisz tylko za produkt, a nie za przygotowanie oferty czy spersonalizowanej grafiki. Pamiętaj, że zamówienie produktu nie jest jednocześnie powiązane z przekazaniem praw autorskich majątkowych na Kupującego. Oznacza to, że jeśli zakupiłeś produkt z naszej oferty to z naszych projektów nie możesz w jakiejkolwiek formie kopiować czy powielać, a tym bardziej na nich zarabiać. Dopuszczalne jest jedynie wykorzystanie ich zgodnie z przeznaczeniem. Pomimo zakupu produktu opracowane projekty pozostają własnością firmy LOOK LIKE ART chyba, że została zawarta pisemna umowa, która stanowi inaczej,

W przypadku, gdy projekt z jakichś przyczyn nie spełni Twoich oczekiwań i zrezygnujesz z zamówienia, nie ponosisz kosztów. Pamiętaj jednak, że projektu nie możesz wykorzystać realizując zamówienie w innej firmie. Takie postępowanie będzie traktowane jak kradzież własności intelektualnej, tym samym sprawa może trafić do sądu.

Jedynym warunkiem swobodnego dysponowania projektem przygotowanym przez LOOK LIKE ART będzie zawarcie umowy na jego wykonanie oraz opłacenie usługi przez Kupującego. Warunki korzystania projektów będą ustalane indywidualnie.

Sposoby płatności

W naszym sklepie płaci się w polskich złotych i cena, która jest przypisana każdemu produktu zawiera wszystkie podatki. Nie będzie więc żadnych niespodzianek.

Płatności za zamówienie można dokonać poprzez przelew bankowy zlecony na nasze konto, albo gotówką przy odbiorze osobistym. Dane do konta na które należy wpłacić pieniądze, jaką kwotę oraz informację jaki ma być tytuł przelewu otrzymasz mailowo na swoją skrzynkę. Zgodnie z Twoją wolą, do przesyłki dołączymy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary. Zamówienia opłacone powinny zostać niezwłocznie wraz z kosztami wysyłki, jeśli taka została doliczona. Gdy tylko pieniądze zaksięgujemy na naszym koncie, przystępujemy do wysyłki lub realizacji zamówienia. Jesteś obowiązany/na zapłacić cenę końcową, będącą wynikową ceny zakupu towarów powiększoną o koszty transportu oraz ewentualnie o koszty innych świadczeń, które nabędziesz wraz z towarem.

Na płatność czekamy 3 dni. W wypadku niewywiązania się z płatności w terminie, wyznaczymy dodatkowy termin na dokonanie płatności. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, odstąpimy od Umowy sprzedaży, a o odstąpieniu od umowy poinformujemy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

Czas realizacji

Produkty, które aktualnie są na stanie wysyłamy w ciągu 24/48 godzin od momentu zaksięgowania wpłaty na naszym koncie bankowym. Im szybciej wpłyną pieniądze, tym szybciej otrzymacie towar.

Zdecydowana większość realizowana jest na indywidualne zamówienie, dlatego czas oczekiwania na dostawę może chwilę potrwać i jest różny dla różnych produktów. Na samą produkcję potrzebujemy zwykle 4-15 dni roboczych, ale może również trwać trochę dłużej. Informacje o długości czasu realizacji zamówienia podajemy przy każdym zamówieniu indywidualnie. Również większa ilość sztuk może wydłużyć czas realizacji.

 W jaki sposób wysyłamy produkty

Produkty dostarczamy na terytorium Polski. Zamówione u nas rzeczy to często produkty wartościowe, dlatego muszą być dobrze spakowane, ubezpieczone, oznaczone informacją, że są np. delikatne, etc. Z tego względu wysyłki realizujemy przy pomocy firm kurierskich: DPD, DHL, itp. Realizujemy również wysyłki paletowe. Mniejsze rzeczy możemy wysłać do paczkomatu InPost, wysyłka na pewno będzie wtedy tańsza. Jeśli produkt może zostać dostarczony do paczkomatu, taka opcja dostawy będzie dostępna. Po jej wybraniu wybierz na mapie do którego paczkomatu mamy paczkę wysłać.

Zobowiązujemy się dostarczać produkty będące przedmiotem umowy bez wad. Informacja o czasie realizacji zamówienia podawana jest w dniach roboczych i znajduje się w opisie przy każdym z produktów indywidualnie. O zmianie statusu zamówienia i numerze listu przewozowego poinformujemy Cię mailowo.

W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki masz prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu szkody. Tylko na jego podstawie możliwe będzie złożenie reklamacji u Dostawcy i uzyskanie odszkodowania.

Jaki jest koszt wysyłki

Cena wysyłki jest zależna od tego, ile kupujecie rzeczy i jaka jest ich waga.  Cena wysyłki jest wyliczana automatycznie.

Odstąpienie od Umowy sprzedaży i zwrot zakupionego towaru

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2017 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny. Zwrot przedmiotów standardowych, czyli takich, które nie były znakowane w żaden sposób dedykacją klienta, logiem, ani żadną inną treścią oraz nie były wykonywane na zamówienie jest możliwy, ale pokrywa go Kupujący. Nie przyjmujemy paczek wysłanych do nas za pobraniem!

W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.

  • Zwrot produktów standardowych

Macie prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. Musicie jednak złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy [ do pobrania TUTAJ ] i przesłać je na adres e-mailowy sklep@hotidea.pl przed upływem ww. terminu. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentom oraz przedsiębiorcom na prawach konsumenta.

Zwracany towar należy odesłać niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty przesłania sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Będziecie proszeni o odesłanie towaru w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletną jego zawartością oraz kopią dowodu zakupu. Zwracany towar musi być w stanie niezmienionym, tj. musi posiadać oryginalne etykiety oraz nie może nosić żadnych śladów użytkowania wykraczających poza zwykły zakres sprawdzenia. Pieniądze zwrócimy na podane przez Was konto również w terminie 14 dni.

Zwrotu towaru należy dokonać na adres:
LOOK LIKE ART Magdalena Pelczar-Wieczorek, ul. M. Kopernika 61, 38-400 Krosno

  • Zwrot produktów wykonanych na zamówienie

Zgodnie z art. 38 pkt. 3 ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. produkty wykonywane na indywidualne zamówienie nie podlegają zwrotowi.

Zgodnie z art. 38 pkt. 3 ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. dla produktów, które wykonywane zostały według specyfikacji i modyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, nie przysługuje konsumentowi oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, o której mowa w art. 27 i następnych ustawy o prawach konsumenta.

Gwarancja

Okres gwarancji wynosi 24 miesiące (12 miesięcy dla firm) chyba, że przy konkretnym produkcie widnieje wyraźna informacja, że okres ten jest dłuższy lub krótszy.

Reklamacje i zwroty

Jesteśmy zobowiązani do dostarczenia zakupionej rzeczy bez wad. Regulacja odpowiedzialności Sprzedającego za wady rzeczy zawarta jest:

  • w przypadku gdy zakup towaru miał miejsce po 31.12.2022 r. a kupującym był konsument albo przedsiębiorca będący osobą fizyczną, do którego z mocy prawa stosujemy przepisy dotyczące konsumenta (tj. gdy zakup przez takiego przedsiębiorcę nie ma charakteru zawodowego) – w przepisach rozdziału 5A (art. 43a i nast.) ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.);
  • w pozostałych przypadkach – w przepisach art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego.

Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej,  przedmiot reklamacji, okoliczności uzasadniające reklamację. Reklamacje nie zawierające powyższych danych nie będą rozpatrywane. Transport reklamowanych towarów z tytułu gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego, niezgodności towaru z umową, bądź rękojmi, odbywa się na zlecenie i koszt LOOK-LIKE-ART za pośrednictwem wybranej przez nas firmy kurierskiej.

Niezgodność towaru z umową i rękojmia

Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Niezgodność Towaru z umową możesz zgłosić przez 2 lata od zakupu. Musisz w szczególności  wskazać na czym polega wada Towaru, kiedy została stwierdzona i czego się domagasz, musisz podać też swoje dane kontaktowe.

Gdyby się okazało, że z którąś rzeczą jest coś nie tak i ma np. jakąś skazę prosimy o taką informację na maila: sklep@hotidea.pl. Możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny chyba, że bezpłatnie ją wymienimy lub naprawimy. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana albo nie uczyniliśmy zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Jakby się tak zdarzyło, że naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, możemy odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową oraz odstąpić od umowy sprzedaży. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, pokrywa Look Like Art. Towar podlegający naprawie lub wymianie odbierzemy na swój koszt. Prawo do rękojmi oraz wniesienia reklamacji przysługuje również przedsiębiorcom na prawach konsumenta.

Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Należy pamiętać, że ten sam produkt zamówiony w różnych partiach może różnić się np. odcieniem koloru. Różnice w tonacji kolorystycznej produktów z różnych partii dostaw są dopuszczalne i nie podlegają reklamacjom. Choć dokładamy wszelkich starań, aby tak nie było to może się zdarzyć, że np. dostawca pigmentów zmieni recepturę farb, pigmentów lub szkliw których używamy, co wpłynąć może na efekt końcowy. Ręcznie wykonywane produkty mogą różnić się również wymiarami oraz wagą i różnice nie podlegają reklamacji.

Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową zgadza się jego:

  • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
  • przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.

Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

  • nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
  • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość i bezpieczeństwo.

Nie ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową jeśli najpóźniej w chwili zawarcia umowy, zostaliście wyraźnie poinformowani, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptowaliście brak konkretnej cechy Towaru.

Na rozpatrzenie reklamacji mamy 14 dni.

A jeśli produkt był realizowany na zamówienie i błąd leży po Twojej stronie?

Jeśli np. został przesłany do nas tekst z literówką, której nikt nie wyłapał, a mimo to został zatwierdzony do realizacji i teraz masz gotowy produkt z rażącym błędem, to zgodnie z przyjętymi zasadami, moglibyśmy nie przyjąć reklamacji. Na szczęście my tak nie działamy. Wiemy, że każdy ma prawo popełnić błąd. Nie szukamy winnych i nie krytykujemy, lecz proponujemy rozwiązanie, które będzie korzystne dla obu stron. Cenimy sobie partnerskie relacje. Twoje zadowolenie jest dla nas kluczowe. 

Protokół reklamacyjnydo pobrania TUTAJ ]

Chcę się podzielić opinią

Po założeniu konta i dokonaniu zakupu produktu dajemy Tobie możliwość wystawienia oceny i opinii. Dozwolone są komentarze, które dotyczą zakupionego produktu i obsługi zamówienia. Zakazane jest publikowanie treści niezgodnych z prawem, szkodliwych i naruszających prawa innych osób. Przed udostępnieniem opinii, podlega ona moderacji przez Administratora. W razie stwierdzenia naruszenia Regulaminu lub przepisów prawa, opinia nie pojawi się w serwisie. Skargi i odwołania od decyzji moderatora składać można na adres sklep@hotidea.pl.

Wasze dane osobowe - Polityka prywatności

1. Administratorem danych osobowych jest LOOK LIKE ART Magdalena Pelczar-Wieczorek, ul. M. Kopernika 61, 38-400 Krosno, NIP: 6842272110, REGON: 387498419.

2. Przetwarzamy tylko takie Pani/Pana dane:
imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny oraz, jeżeli dotyczy – nazwę i adres prowadzonej działalności gospodarczej, numer KRS, Regon i numer NIP.

3. Dane będą przetwarzane tylko w celu złożenia i wysłania zamówienia w związku z realizacją umowy sprzedaży przez sklep internetowy. Dane osobowe przechowujemy do wygaśnięcia wszelkich roszczeń pomiędzy sklepem, a kupującym. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest wykonywanie umowy na Pani/Pana rzecz.

4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwia dokonywanie zakupów poprzez sklep.

5. Kiedy zapiszecie się do Biuletynu / Newslettera, Wasze dane osobowe będą też przetwarzane w celach marketingowych (wysyłka newslettera od czasu do czasu), na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Podawanie danych osobowych w tym celu jest dobrowolne.

6. Bezpieczeństwo przesyłanych danych w naszym sklepie oparte jest na szyfrowaniu połączenia za pomocą certyfikatu SSL.

7. W dowolnym momencie możesz cofnąć zgodę na otrzymywanie Biuletynu / Newslettera. Zrobisz to tutaj.

8. Przysługuje Panu/Pani prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia i też prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,

9. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

10. Dane osobowe przekazujemy tylko naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych, firmom świadczącym usługi kurierskie i pocztowe, pośrednikom płatności, biurom księgowo-rachunkowym.

11. Pliki COOKIE są niezbędne do prawidłowej pracy sklepu. W dowolnej chwili możesz w ustawieniach swojej przeglądarki zablokować “ciasteczka” dla wybranych stron, jednak wówczas nasz sklep nie będzie w stanie obsłużyć Twojego zamówienia i nie będzie działał prawidłowo.

Życzymy udanych zakupów!

Regulamin obowiązuje od 17.02.2024